יו"ר מרחב חיפה ברמ"י: נשווק מכרזים מגוונים לבנייה

עופר שגיב יו"ר ארגון קבלני מחוז חיפה ביקש מאילן דגני ליצור דיפרנציאציה במכרזי הקרקעות, כך שיכללו מתחמים של 50 יח"ד, 100 יח"ד וכך הלאה. דגני הביע הבנה לעמדת הארגון בנושא

יו"ר ארגון קבלני מחוז חיפה עופר שגיב ביקש ממנהל מרחב חיפה ברשות מקרקעי ישראל, עו"ד אילן דגני, ליצור גיוון במכרזי הקרקעות שמפרסמת המדינה במחוז חיפה, כך שיכללו מתחמים קטנים לבנייה מבחינת היקף יחידות הדיור, מתחמים בינוניים וכן מתחמים גדולים. עו"ד דגני הביע הבנה לעמדת הארגון.


דברים אלו הועלו בפגישת עבודה שהתקיימה לאחרונה בין ארגון הקבלנים לצוות רמ"י במשרדי הרשות. בפגישה העלה יו"ר הארגון שגיב מספר נושאי עבודה שקבלני מחוז חיפה ביקשו להעלות מול מנהל המרחב, וביניהם הדיפרנציאציה במתחמים המשווקים לקבלנים, כך שיכללו 50 יח"ד, 100 יח"ד, 150 יח"ד וכך הלאה. זאת, בכדי לאפשר תחרות הוגנת בין הקבלנים במחוז, תוך בניית פרויקטים ראויים לטובת הרשויות המקומיות והתושבים.


בקשתו של שגיב מדגני היתה על רקע מכרזי מקרקעין אחרונים שפורסמו לבנייה במחוז חיפה - כאלה שנסגרו וגם מכרזים פעילים - הכוללים מתחמים גדולים ובהם מאות ואף אלפי יחידות דיור - דבר אשר מוציא מן המשחק קבלנים קטנים שאין להם את ההון העצמי והמשאבים הדרושים בכדי להתמודד עם סדר גודל שכזה של יחידות דיור.

       אילן דגני ועופר שגיב | צילום: ארגון קבלני מחוז חיפה


שגיב, המייצג קבלנים במחוז חיפה מכל קשת הגדלים, ציין כי לאחרונה נסגרו שני מכרזים בחיפה עם 400 יח"ד כל אחד לבנייה רוויה במבואות דרומיים חיפה; קיים מכרז פעיל בעכו לבניית 1,497 דירות; ומכרז פעיל ל-500 יח"ד בחיפה. לדבריו, מכרזים בסדר גודל שכזה לא מאפשרים לקבלנים רבים להתמודד.דגני הביע הבנה לעמדת הארגון על פרסום מכרזים בכל הגדלים. לדבריו, מרחב חיפה דוגל במתן הזדמנות שווה לכולם וכך יהיה גם בעתיד.

 

המפגש התקיים במשרדי רמ"י במסגרת הפעילות השוטפת של ארגון הקבלנים מחוז חיפה לחיזוק הקשר עם הרשויות המקומיות במרחב המחוז, בו השתתפו יו"ר ארגון הקבלנים עופר שגיב כאמור, מנכ"ל הארגון שי גרשי, וחברי הנהלה וארגון נוספים. מטעם רמ"י נכחו בפגישה מנהל המרחב דגני כאמור, מנהלת מרחב השירות מרים סבא; יועמ"ש המרחב עו"ד רעות הירשהורן וחברי צוות נוספים.


הצדדים דיברו בפגישה גם על החשיבות של קידום תחום ההתחדשות העירונית במחוז והכלים שבידי המדינה לעידודה; על עיכובים לא סבירים בחתימת הרשות על חוזים עם הקבלנים לאחר זכייה במכרזים פומביים; על דחיות במועדי סיום פרויקטים מסיבות שלא תלויות בקבלנים ועוד.